Baan is vrij van sneeuw

Met dank aan alle vrijwilligers die hun vrije dag er voor op hebben gegeven om de ijsbaan vrij te maken van sneeuw. Alles is goed verlopen op 1 klein ongelukje na. Een van onze sneeuwmachines is gezakt door het ijs. De bestuurder kwam er alleen met koude voeten nog goed van af.

Het was alleen nog een klus om het apparaat eruit te krijgen, maar na wat heldhaftige inspanningen van enkele vrijwilligers zijn alle 3 onderdelen weer op het droge gekomen.

De plek waar de machine door het ijs is gezakt was gelukkig aan de rand van de ijsbaan. Deze plek staat bekend bij de ijsmeesters als de meest zwakke plek van de ijsvloer. Het wak hindert niet de eventuele opening deze week. Maar wanneer precies de ijsbaan open gaat is nog even spannend.